Instagram

tisdag, maj 08, 2012

Tulpaner i massor

Holland i april, vad tänker man på om inte tulpaner? Trots att jag sett otaliga bilder från tulpanfälten var det en överraskande syn när vi fick syn på det första genom bussfönstret. Då insåg jag att jag ändå inte riktigt trott att det var sant att det såg ut så här.
Vi var på väg till Keukenhof, slottsparken som är dedikerad till tulpaner. Sedan 1949 har här hållts årliga lökutställningar under de två månader som parken är öppen för allmänheten. Det här är en park jag länge varit sugen på att besöka, men nu när jag varit där är jag osäker på om jag kan rekommendera ett besök. Det var många vackra tulpaner, men ganska många tråkiga planteringar. Och framför allt såg det ut så här när vi kom:
Så ett hett tips är att besöka parken på en vardag och definitivt inte lördagen då det hålls en "Flower parade" på gatorna utanför. Då stängs dessutom tillfarterna till parken och hade vi inte haft en så fantastisk busschaufför (som bröt några trafikregler för att få fram oss i tid) hade vi inte kommit hit. Men trots allt folk blev det ändå en trevlig eftermiddag.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar