Instagram

måndag, oktober 26, 2009

Hur jag tror att det gick till

Det är sen tisdag eftermiddag i mitten av november. Mörkret faller utanför fönstren. Inne i det kalt möblerade konferensrummet sitter ett tiotal kommungubbar och -gummor. Mötet har hållit på länge, kaffekopparna är urdruckna. Äntligen har man kommit till den sista punkten.
"Ja, det är ju det här problemet vid Råsunda. Alla bilar som åker där de inte ska."
"Ja, jag gick förbi igår och då körde en bil på GÅNGVÄGEN! Så kan det ju inte vara. Tänk på BARNEN!"
"Nåja, men nu har vi tagit fram några förslag på pollare. Jag har gjort några oh-bilder vi kan kika på."
Alla tittar andäktigt på den lysande skärmen.
"Den där var fin tycker jag."
"Nä, jag gillar den rakare bättre."
"Den där verkar ju lite mer praktisk."
"Det här är ju då några varianter som vi redan har i kommunen. Men vi tänkte att man skulle kunna ha något lite festligare här. Det är ju ändå nationalarenan och allt. Så vad säger ni om den här?"
"OH!"
"Hahahaha, den är ju fantastiskt rolig!"
"Herregud, hur kommer designerna på allt?"
"Oj, var hittade ni den, den är ju JÄTTEROLIG!"
"Jamendåså, då har vi väl bestämt oss för de här fotbollsformade pollarna. Köp ett gäng nu så får vi gå hem."



1 kommentar: